Naar het overzicht

De eerste weken

We zijn inmiddels alweer enkele weken met elkaar aan de slag, in groep 1-2.

Wat hebben we al hard gewerkt, geknutseld en vooral veel spelend geleerd. 

Sil (de handpop van onze methode 'Sil op School') ging voor het eerst naar school, net zoals een deel van onze leerlingen.

Sil vond het super spannend.

Maar gelukkig konden wij hem helpen.

Sil komt altijd lopend naar school, zo lazen we in het prentenboek.

We hebben besproken hoe onze leerlingen naar school toe komen.

Fietsend, op de scooter of met de auto.

In het verkeer is veel te zien.

We hebben met onze groep een wandelingetje gemaakt. Op zoek naar verkeersborden, oefenend met oversteken en vooral ook met begrippen als.

De stoep, de straat, oversteken, het zebrapad, het verkeersbord.

We leerden dat een witte letter P op een blauw verkeersbord betekent dat auto's daar mogen parkeren.

We maakten een verkeersbord met de letter van onze eigen naam en voor de letter P hebben we een speciale letterhoek gemaakt.

De leerlingen kennen ook het klankgebaar van de 'pu'. Knap hoor!

Om de letterhoek te vullen knutselden we een mooie Pauw en gingen we op zoek naar spullen met de letter P.

We vonden een Pen, Paard, Piertje, Poppetje, Potlood, aaP.

Als de kinderen het leuk vinden om van thuis een voorwerp met een P-klank mee te nemen, dan mag dat!

 

Top